2013-08-20

Allting är bra

Jag skrev ett inlägg, angående "slöjuppropet", i vilket jag kritiserade det svenska debattklimatet.

Inlägget har nu – efter en abuseanmälan – försvunnit från SvD.

Reflektera över detta en sekund. Någon arg bloggläsare abuseanmäler ett inlägg som kritiserar det svenska debattklimatets låga takhöjd, varpå Twingly väljer att ta bort det.

Det kan tyckas som att ironin inte kan bli så mycket svartare än så. Ända tills man minns Erik Ullenhags ord, det vill säga. Ni vet, det där om att "det stämmer inte. I Sverige har vi en omfattande yttrandefrihet."

Orden värmer i kvällsmörkret, för de bevisar en gång för alla att det där problemet jag för en sekund tyckte mig skymta i själva verket bara var inbillning.

Allting är bra.


Den Goda Sidan lyckades få bort mitt hatinlägg från SvD

SvD1, SvD2, SvD3