2014-12-23

Tino Sanandaji förtjänar vårt stöd

Så här i jultider gör en del människor en stor sak av att de lagt en del av julbudgeten på välgörenhet istället för något mer konventionellt.

Jag har blandade känslor inför detta. Det hela signalerar inte sällan ett ganska osmakligt drag av självgodhet, å andra sidan kan pengarna göra reell nytta. Vad man som arbetande svensk emellertid bör komma ihåg är att man betalar en av de högsta skatterna i världen. Tillsammans gör skatten på arbete, sociala avgifter och övriga skatter som moms att av varje arbetsdag går närmare halva förtjänsten till välgörenhet.

Jag vill emellertid uppmärksamma ett annat initiativ, nämligen Tino Sanandajis bok om invandringen till Sverige. Sanandaji har redan gjort en stor insats i den svenska samhällsdebatten, då han oförtrutet gång på gång bemött och punkterat dåliga, missvisande och direkt lögnaktiga argument. Med sin bok vill han fördjupa denna insats ytterligare, och detta förtjänar vårt stöd.

Därför vill jag uppmana alla läsare som har möjlighet att gå in på Sanandajis sida på Kickstarter och donera några kronor. Dels för att Sanandaji har gjort sig förtjänt av detta, dels för att resultatet kommer att gagna oss alla.
DN1, DN2, Sk1, Sk2, Sk3, NSk1, LT1, LT2, LT3, LT4, SMP1, SMP2, Re1, Re2, Re3, Re4, Re5, Re6, Av1, Dag1, Dag2, Dag3, Dag4, Dag5, Dag6, Dag7, Dag8, Dag9, Dag10, SvD1, SvD2, SvD3, SvD4, SvD5, SvD6, SvD7, SvD8, SvD9, Ab1, Ab2, Ab3

5 kommentarer:

  1. "Välgörande endamål"?!

    Staten är en parasit som lever på resten av samhället och nej, "skatt" är inte priset vi betalar för ett civiliseratsamhälle.

    SvaraRadera
  2. Well, inte helt lyckad formulering.

    SvaraRadera
  3. Han anklagade mig för ideologisk korruption på SvD i dag, tror inte jag tänker skänka en krona till honom över huvud taget.

    Han har en svart - vit syn på människor och det gillar inte en liberal som jag. :-)

    /henrico

    SvaraRadera
  4. Bra att du ta upp detta på din blogg. Jag ser nu (http://www.kickspy.com/top) att Tinos projekt har fallit ner kraftigt från att befinna sig i top bland världens mest framgångsrika crowdfundingsprojekt.

    Jag har tidigare skänkt en liten slant till Tino och fördubblar det nu. Jag vill att vi alla gör det.

    Idag bevittnar vi hur de demokratiska principerna sätts ur spel. Vi står maktlösa och ser hur den degenererade eliten leker med vårt land och vår framtid. Jag känner vrede, sorg och förtvivlan. Jag skäms.

    Tino behöver både vårt stöd och pengar för att informera omvärlden om vad som händer i Sverige. Förhoppningsvis då, när vår maktfullkomliga elit möts av hånfulla leenden medan de åker runt i världen och i fina rum skryter om Moral Superpower, förhoppningsvis då kommer de att vakna.

    Jag vill att omvärlden ska veta vad som försiggår i Sverige så att de som planerar att flytta hit från andra länder inte känner sig lurade på samma sätt som jag och många andra som har gjort misstaget att flytta hit känner idag.

    Jag vill att vi informerar alla vi träffar och har kontakt med de närmaste dagarna om Tinos projekt, sprider informationen om det på alla sociala media vi använder. Genom att stödja Tinos projekt säger vi nej till alla lögner, vi visar vår makt och vårt ansvar för Sverige.

    SvaraRadera
  5. Redan gjort och jag har dessutom värvat en givare.

    SvaraRadera

Kommentarsfältet modereras med varierande regelbundenhet och ett stort mått av godtycke. Kommentarer löper stor risk att gå direkt ned i papperskorgen om de är sossiga, progressiva, grötmyndiga, ignoranta, deprimerande förutsägbara, överdrivet långa eller trollande. Blogginnehavaren är fullständigt ointresserad av debatt med personer som förfäktar förkastliga ståndpunkter. Kommentarer i vilka direkta felaktigheter framförs kommer i regel inte publiceras, såvida inte blogginnehavaren råkar ha lust att lägga tid på att skriva ett dräpande svar.

Gå ur PKU-registret innan det är för sent!

Regeringen vill göra PKU-registret – i vilket de flesta svenskar födda 1975 eller senares DNA finns lagrat – tillgängligt för polisen. Du har fortfarande möjligheten att gå ur detta register, vilket du också bör göra:

  • För att du under en vanlig dag lämnar spår av ditt DNA över stora områden, inklusive på platser där brott senare kan begås.
  • För att din kropp och ditt DNA tillhör dig, inte staten.
  • För att din uppfattning om vad som bör vara lagligt respektive olagligt förmodligen emellanåt skiljer sig markant från statens.
  • För att du är oskyldig tills motsatsen bevisats, inte det omvända.
  • För att register alltid kommer att missbrukas.
Använd denna blankett för att skydda ditt eget DNA och denna blankett för att skydda dina barns.