2013-12-22

Det rumsrena våldet

De senaste veckorna har vi kunnat följa hur...
December 2013 tycks gå till historien som månaden då den våldsbejakande vänsterextremismen släpptes in i etablissemangets finrum. Det skrämmer skiten ur mig.

Lästips: Den hälsosamme ekonomistens upplevelser från demonstrationen

Fler lästips: En bisak i sammanhanget, Richard Swartz (DN), Dick Erixon, Hanne Kjöller (DN)


... och så var det den lilla bisaken med dråpförsöket också

DN1, DN2, DN3, DN4, DN5, LT1, LT2, LT3, LT4, NSk1, NSk2, NSk3, NSk4, Sk1, Sk2, Sk3, SvD1, SvD2, SvD3, SvD4, SvD5, SvD6, SvD7, SvD8, SvD9, SvD10

13 kommentarer:

  1. Visst finns det något helt surrealistiskt i tanken på ett Sverige - som ägnat så mycket kraft åt att bespotta sig självt för det rasbiologiska institutet - i vår tid öppnar ett NYTT! Det kan väl inte hända? Men jodå, och ingen "däruppe" tycker det är det minsta konstigt eller kontroversiellt. Jag tänker givetvis på Hübinette och hans vithetsstudier.

    Jag vill inte vara med i den här skräckfilmen längre!

    SvaraRadera
  2. Nu när det är fritt fram för vänsterextremismen så finns det förstås en risk att dom går bananas och vad kan hända då?
    På 70-talet gick jag på en vänsterinriktad folkhögskola där dom riktigt extrema plägerade för Blodig revulotion på fullaste allvar. Så visst kan man bli mörkrädd för här tror jag det finns mycket hat och våldsromantik.

    SvaraRadera
  3. Mona...det som slår mig när de extrema i Researchgruppen, AFA, RF m.fl pratar är kylan; ett iskallt hat som inte känner av något empati eller förbarmande. Om de högerradikala i Smr har ett varmblodigt hat (som i våldsam vrede som vill slåss) är vänstern kalla som fiskar. Det senare skrämmer mig mycket mer.

    Jag gick på en vänsterinriktad folkhögskola på 90-talet och jag slogs av kylan redan då. Och kvinnoföraktet som var uttalat från ffa de manliga "feministerna".

    SvaraRadera
  4. Malin-ja på min skola var det rödvinsvänstern,ta med en kudde,kram och det var så fint och alla var så goda och solidariska Ha Det visade sig vilket hyckleri det var när det gällde.Jag för min del blev Ultrahöger i ren protest.

    SvaraRadera
  5. Mona..och jag slutade rösta vänster efter upplevelsen :)
    Efter folkhögskolan jobbade jag med en aktiv vänsterpartist som pratade beundrande om tyskarnas effektivitet, och hur mycket de hade byggt under nazitiden. Rent principiellt ser jag inget fel i det, man kan vara absolut antinazizt och ändå beundra vägbyggen. Det var något annat som störde mig...hyckleriet antagligen. Ett ansikte utåt och ett inåt.

    SvaraRadera
  6. Jupp, det är sjuttiotalets sekteristvänster på nytt. Och precis som då börjar dessa virrhjärnors teorier sätta hela den politiska dagordningen.

    SvaraRadera
  7. Fnord..jag tycker situationen är allvarligare idag. På 70-talet fanns ett folkligt starkt motstånd mot de vänsterextrema. Den sortens arbetarklass är mycket mindre idag och istället har vi en allt större och allt dummare medelklass som lierar sig med vänsterextremismen.

    På 70-talet fanns också ett motstånd från etablissemanget; jag minns debattstudior där sossar läste lusen av demonstranter. Idag går tongivande politiker och "manifesterar" med ultravänstern.

    Jag kan inte påminna mig någonting som liknar dagens situation.

    SvaraRadera
  8. Du har rätt, såklart. Men jag tror många av de psykologiska mekanismerna är likartade ändå. Man blir så uppfylld av sina budskap och sin tro på att vara God att man fullständigt börjar avskärma sig från verkligheten.

    SvaraRadera
  9. Vad som glömts bort är att det finns en rasism och intolerans mot olika religioner bland olika invandrargrupper som kan få den svenska rasismen att framstå som en västanfläkt.

    SvaraRadera
  10. Visst är det så,som muslimer och judar men det talar man bara med mycket små bokstäver och vad agendan är för det är obegripligt.

    SvaraRadera
  11. Hmm med anknytning till vad Mona säger om muslimer ock judar,i min hemstad finns vad jag vet nu,en Moske för en grupp muslimer,en annan för Iran muslimer,vad är agendan med att pussla ihop ett månkulturellt samhälle bestående av olika muslimer?

    SvaraRadera
  12. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  13. Pust...har nu folket från Realisten, Nordfront m.fl sidor hittat hit. Stön.

    SvaraRadera

Kommentarsfältet modereras med varierande regelbundenhet och ett stort mått av godtycke. Kommentarer löper stor risk att gå direkt ned i papperskorgen om de är sossiga, progressiva, grötmyndiga, ignoranta, deprimerande förutsägbara, överdrivet långa eller trollande. Blogginnehavaren är fullständigt ointresserad av debatt med personer som förfäktar förkastliga ståndpunkter. Kommentarer i vilka direkta felaktigheter framförs kommer i regel inte publiceras, såvida inte blogginnehavaren råkar ha lust att lägga tid på att skriva ett dräpande svar.

Gå ur PKU-registret innan det är för sent!

Regeringen vill göra PKU-registret – i vilket de flesta svenskar födda 1975 eller senares DNA finns lagrat – tillgängligt för polisen. Du har fortfarande möjligheten att gå ur detta register, vilket du också bör göra:

  • För att du under en vanlig dag lämnar spår av ditt DNA över stora områden, inklusive på platser där brott senare kan begås.
  • För att din kropp och ditt DNA tillhör dig, inte staten.
  • För att din uppfattning om vad som bör vara lagligt respektive olagligt förmodligen emellanåt skiljer sig markant från statens.
  • För att du är oskyldig tills motsatsen bevisats, inte det omvända.
  • För att register alltid kommer att missbrukas.
Använd denna blankett för att skydda ditt eget DNA och denna blankett för att skydda dina barns.