2013-12-31

#idiotfritt2014

#mansfritt2014 är den senaste trenden i den ankdamm som kallas Twitter. Initiativet går ut på att år 2014 undvika manliga författare, filmregissörer och så vidare. Huruvida tanken är att även undvika iPhones, iPads, MacBook Air-datorer, Facebook, Twitter, Spotify och annat som främst utvecklats av "losermän" framgår dock inte.

För min egen del så tänker jag istället slå ett slag för ett #idiotfritt2014, även om jag, som sällan orkar intressera mig för snattret och kotterierna på Twitter, nog snarare kommer att tänka på det som "idiotfritt 2014" istället.

Detta kommer såklart bli svårt. Jag lever trots allt i Sverige, med allt vad detta innebär av vänstersekterism, ryggradslösa politiker, kränkthetsindustri, offerjournalistik och en takhöjd så låg att man måste vara intellektuell dvärg för att inte tvingas gå dubbelvikt.

Men vad det kokar ned till är att ta ställning. När etablissemanget – inklusive den pissränna som går under namnet "Aftonbladet kultur" – börjar legitimera politiskt våld är alla gränser passerade. Det finns inte längre någon anledning att bemöta den sidans påståenden med någon form av respekt. Det finns inte längre någon anledning att hamna i försvarsställning när dina politiska motståndare å ena sidan kritiserar din "värdegrund", men å den andra romantiserar Revolutionära fronten och AFA.

Låt 2014 bli året då du står för vad du tycker. Låt 2014 bli året då du bemöter manshatande clowner med den respekt de förtjänar. Låt 2014 bli året då du ber varje person som jämför dig med Breivik dra åt helvete. Låt 2014 bli året då du skakar av dig den skit som andra försöker smeta på dig.

Låt 2014 bli året då du med varje fiber i din kropp inser att när det kommer till personer som legitimerar politiskt våld, så är det du som har det moraliska övertaget.

Lästips: Anna Dahlberg
SvD1, SvD2, SvD3, SvD4, SvD5, DN1, DN2, DN3

5 kommentarer:

  1. Hear hear!!!

    Från mig till dig: Gott nytt!

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år på dig och förlora inte allt hopp även om det ser dystert ut.

    Någon gång, någonstans måste det väl dyka upp någon slags .. ?? .. hmm .. ja, kanske inte, förresten?

    Gott Nytt År är det väl i alla fall fullständigt tillåtet att tillönska någon .. tror jag??

    Att bära en rolig hatt som protest kanske vore en idé .. eftersom ingen skulle fatta själva protesten? ;-)

    Det är ju nästan lika idiotsäkert som alla andra protester just nu. Jag tror banne mig att jag ska försöka sälja in idén hos Stefan Löfven :-)

    SvaraRadera
  3. Foliehatt? Som en ironisk gest kanske. Fast det skulle kanske reta en del chemtrailbekymrade miljöpartister förstås... Jag säger som Den sjätte mannen, vi lever i ett jävla tramsigt land egentligen.

    Gott nytt år på er, Anybody, Malin och alla andra bloggvänner!

    SvaraRadera
  4. De borde också sluta bo i hus ritade eller byggda av män, sluta äta mat odlad eller slaktad eller körd till butiken av män och sluta använda läkemedel uppfunna av män.

    SvaraRadera
  5. Så bra skrivet,håller med om vartenda ord. Jag börjar snart kräkas om jag hör ``värdegrund och allas lika värde,rasist`dom orden börjar pinsamma floskler.
    Och på tal om floskler läste jag idag en krönika i GT av Birgitta Olsson (FP) Det råder en värderingskris i Europa säger hon och så var det det gamla vanliga om rasism och värdegrund bla,bla,bla... Inte ett ord om varför, dessutom var det inte länge sen hon skrev en liknande.Så otroligt enkelspårig så man storknar.

    SvaraRadera

Kommentarsfältet modereras med varierande regelbundenhet och ett stort mått av godtycklighet. Kommentarer löper stor risk att hamna i papperskorgen om de är sossiga, hätska, foliehattiga, besserwissriga, vilseledande, överdrivet långa, trollande eller faktamässigt tveksamma.

Gå ur PKU-registret innan det är för sent!

Regeringen vill göra PKU-registret – i vilket de flesta svenskar födda 1975 eller senares DNA finns lagrat – tillgängligt för polisen. Du har fortfarande möjligheten att gå ur detta register, vilket du också bör göra:

  • För att du under en vanlig dag lämnar spår av ditt DNA över stora områden, inklusive på platser där brott senare kan begås.
  • För att din kropp och ditt DNA tillhör dig, inte staten.
  • För att din uppfattning om vad som bör vara lagligt respektive olagligt förmodligen emellanåt skiljer sig markant från statens.
  • För att du är oskyldig tills motsatsen bevisats, inte det omvända.
  • För att register alltid kommer att missbrukas.
Använd denna blankett för att skydda ditt eget DNA och denna blankett för att skydda dina barns.