2014-04-02

Public service i fritt fall

I Nöjesguiden återfinns en intervju med Alexandra Pascalidou. I denna påstår inte bara Pascalidou – apropå kritiken mot det tendentiösa sätt på vilket hon valde att leda SR:s valsatsning P1 Debatt – att Alice Teodorescu förnekar rasismen, hon kommenterar dessutom hennes utseende med följande ord:

"Jag ångrar att jag kallade henne vacker. För det var en överdrift, så vacker är hon inte."

Detta vore inte särskilt anmärkningsvärt om det inte vore för att Alexandra Pascalidou fortfarande, sitt totala förakt för allt vad opartiskhet heter till trots, är programledare för statsradions båda debattprogram Ring P1 och valsatsningen P1 Debatt.

Att inte Pascalidou fick sparken direkt efter det infamösa programmet i vilket Teodorescu medverkade är i sig obehagligt. Fortsätter Sveriges Radio att anlita Pascalidou efter detta övertramp visar man dessutom med all önskvärd tydlighet att man skiter fullständigt i allt vad objektivitetskrav heter.

Att under dessa omständigheter fortsätta anlita Pascalidou och samtidigt kalla sig "public service" vore ett hån mot alla svenskar som finansierar verksamheten genom att betala in licensavgiften. Och vad säger förresten genusvetarna om kvinnor som bemöter kritik från andra kvinnor genom att attackera deras utseenden? Inte särskilt feministiskt, eller hur?
SvD

4 kommentarer:

  1. Att skatte och licens och bidragsfuska är banne mig en medborgelig plikt i detta genomkorrupta land. De här monstren kommer inte sluta så länge de kan vränga ur minsta lilla skattekrona ur oss. Låt skiten rasa ihop, det är det enda raka!

    SvaraRadera
  2. Mediarapporteringen i årets valrörelse slår dagligen nya bottenrekord. På något märkligt sätt verkar det som om de som skriver eller gör program om samhällsfrågor undervärderar och föraktar "vanliga människor" som de inte tror begriper sitt eget bästa?

    Jag tror banne mig att jag börjar känna mig Kräkt!! ;-)

    SvaraRadera
  3. Ah, ja, KRÄKT. Det är inte så dumt! Skulle man kanske göra något av i SOCIALA MEDIER? #kräktväljare

    Apropå vad du skrev om skarpa knivar btw, så tror jag Aftonpravdans ledarskribenter är av den här kalibern:

    http://1.bp.blogspot.com/_sZ-HtnjiVcw/THSd-WnxLBI/AAAAAAAAA6s/F9zxzt_VxiQ/s1600/ist2_3118097-rusty-blade.jpg

    SvaraRadera
  4. Hahaha .. ibland blir det bättre än jag tänkt mig! :-D

    Men jag skyller på att jag försöker sluta röka. Jag har aldrig tappat bort så mycket som under de här veckorna .. saker, tider, fattningen och bokstäver. Priset för rökfrihet kanske blir total blockering av hjärnaktivitet??

    Men .. KRÄKT i samband med den politiska debatten är inte helt fel!

    SvaraRadera

Kommentarsfältet modereras med varierande regelbundenhet och ett stort mått av godtycklighet. Kommentarer löper stor risk att hamna i papperskorgen om de är sossiga, hätska, foliehattiga, besserwissriga, vilseledande, överdrivet långa, trollande eller faktamässigt tveksamma.

Gå ur PKU-registret innan det är för sent!

Regeringen vill göra PKU-registret – i vilket de flesta svenskar födda 1975 eller senares DNA finns lagrat – tillgängligt för polisen. Du har fortfarande möjligheten att gå ur detta register, vilket du också bör göra:

  • För att du under en vanlig dag lämnar spår av ditt DNA över stora områden, inklusive på platser där brott senare kan begås.
  • För att din kropp och ditt DNA tillhör dig, inte staten.
  • För att din uppfattning om vad som bör vara lagligt respektive olagligt förmodligen emellanåt skiljer sig markant från statens.
  • För att du är oskyldig tills motsatsen bevisats, inte det omvända.
  • För att register alltid kommer att missbrukas.
Använd denna blankett för att skydda ditt eget DNA och denna blankett för att skydda dina barns.