2014-07-24

142 000 personer men ingen valfråga

Migrationsverket har idag släppt en ny asylprognos för 2014. Enligt denna uppskattas 80 000 personer söka asyl i Sverige under året. Utöver dessa väntas 62 000 personer anhöriginvandra till Sverige, vilket totalt ger 142 000 personer. Detta motsvarar befolkningen i Sveriges sjätte största kommun, nämligen Västerås.

Sverige blev redan förra året – i absoluta mått mätt, inte relativa – EU:s största asylland. Parallellt med detta har vi "det största sysselsättningsgapet i OECD mellan infödda och invandrare", eller i klartext, den sämsta integrationspolitiken av alla världens i-länder. I praktiken innebär detta att av de som får uppehållstillstånd i Sverige 2014 kommer över hälften fortfarande vara arbetslösa 2021.

De 142 000 personerna motsvarar 1,5 % av Sveriges befolkning. De kommer till ett land i vilket det inte bara råder bostadsbrist, utan även råder fullständig politisk låsning då det kommer till att åtgärda samma bostadsbrist.

Om några månader är det val, och allt detta kommer med största sannolikhet vara icke-frågor i valrörelsen. Istället kommer vi att gång på gång få höra vilket rasistiskt och genomruttet folk vi är.

Läs också: Merit Wager, Motpol
DN1, DN2, DN3, DN4, SvD1, SvD2, SvD3, SvD4, Sk1, Sk2, Sk3, NSk1, NSk2, LT1, Dag1, Dag2, Dag3, Dag4, Dag5, Dag6, Dag7, Dag8, SMP1, SMP2, SMP3, Av1, IDG1, Bar1, Bar2

9 kommentarer:

  1. Peter Nicklasson24 juli 2014 22:05

    Ja, det är för djävligt...
    Jag var hemma hos mina föräldrar i helgen (de är båda S och ben och märg), de tror på allvar att "Stefan" ska fixa det. De lyssnar inte, de vill inte se, de kanske slipper uppleva - så är det.
    Jag kan backa till mig själv, inte trodde jag att jag skulle sitta här och skriva kommentarer i min bitterhet för några år sedan - men nu gör jag det...
    Fan, jag ser ingen tillnyktring i samhället - är det verkligen bara bara några enstaka nazister och jag som SER vad som håller på att hända med vårt land?

    Jag är orolig över min sjukvård, min pension, min frihet - och jag är inte ens 50 år....

    SvaraRadera
  2. Ja, det är kanske nåt av det värsta, när man pratar med nära och kära och det nästan känns som att de är hjärntvättade. Hemsk känsla.

    SvaraRadera
  3. PN

    Det måste tyvärr bli mycket värre för att det ska kunna bli bättre.

    Tyvärr tyvärr tyvärr .... kan bara vara tacksam för att våra grannländer verkar kunna visa vägen ut då vi brakat ihop. Övriga Europa tror jag också jag kan lita på håller igen.

    SvaraRadera
  4. Inte 142.000, utan 151.000!
    De räknar ju med upp till 89.000 "asylanter" och med tanke på erfarenheten av t.ex. i deras budgeteringar så kan man vara ganska säker på att detta tal (89') är snarare i underkant!

    SvaraRadera
  5. Men det går bra för svensk inhemsk ekonomi,bostadlån på nära 3 tusen miljarder,en ökning med 129 miljarder senaste året,ger en ökning av sällanköp tex möbler kvittrar företrädare för handeln.Allt är frid och fröjd,vi har råd med Europas högsta asylinvandring?

    SvaraRadera
  6. En sorts både fysisk och psykisk "Noaks ark" någon?

    Där man kan samlas och hitta en plan för hur man ska agera? med likasinnade..

    Helt plötsligt verkar de som har konservburkar och skyddsrum i tex USA vara riktiga snillen! =) Man vill kliva av, ställa sig bredvid sig själv och gå en rekognosceringstur- komma tillbaka, leda sig själv i säkerhet, vara oberoende ang energi, vatten (har vi eget redan)men sen får man väl tänka "gated community"?

    https://www.youtube.com/watch?v=giEfpV8hUwk

    SvaraRadera
  7. Det finns bara ett parti som vill göra något åt detta!

    SvaraRadera
  8. Ja nu finns det inget val. Det blir SD. Jag är pensionär och har fyra söner med akademisk utbildning och hög intelligens (tror jag). 28-48 år.Ingen av dom förstår någonting när jag tar upp invandringen. "Det ordnar sig pappa, Sverige är stort, gott om plats, du får inte bli högerextremism nu pappa" osv. När jag tar upp pensioner, åldringsvård, sjukvård mm så har de inga argument. Jobbigt, de orkar inte oroa sig i sin egen lilla värld.

    SvaraRadera
  9. Känner, tyvärr, igen de där diskussionerna. Ofta som att tala med en vägg, och det gör så mycket ondare när detsamma kan sägas för nära och kära som egentligen vet bättre. Men du skall givetvis rösta som du själv vill.

    SvaraRadera

Kommentarsfältet modereras med varierande regelbundenhet och ett stort mått av godtycklighet. Kommentarer löper stor risk att hamna i papperskorgen om de är sossiga, hätska, foliehattiga, besserwissriga, vilseledande, överdrivet långa, trollande eller faktamässigt tveksamma.

Gå ur PKU-registret innan det är för sent!

Regeringen vill göra PKU-registret – i vilket de flesta svenskar födda 1975 eller senares DNA finns lagrat – tillgängligt för polisen. Du har fortfarande möjligheten att gå ur detta register, vilket du också bör göra:

  • För att du under en vanlig dag lämnar spår av ditt DNA över stora områden, inklusive på platser där brott senare kan begås.
  • För att din kropp och ditt DNA tillhör dig, inte staten.
  • För att din uppfattning om vad som bör vara lagligt respektive olagligt förmodligen emellanåt skiljer sig markant från statens.
  • För att du är oskyldig tills motsatsen bevisats, inte det omvända.
  • För att register alltid kommer att missbrukas.
Använd denna blankett för att skydda ditt eget DNA och denna blankett för att skydda dina barns.