2014-07-25

Marika Formgren - ännu en gång

Jag har skrivit om och lovordat Marika Formgren här på bloggen tidigare. I förrgår medverkande hon i Danmarks röst, och redogjorde på ett i mitt tycke mycket intressant sätt för sin syn på konsensuskulturen, invandring och tabun med mera. Jag rekommenderar alla att lyssna på vad Formgren har att säga, hon kommer in i programmet efter fem minuter.


Mer av Marika Formgren: "En demokratisk plikt att vara en konservativ röst?"
DN1, SvD1, SvD2, SvD3, Sk1, NSk1, Dag1, Dag2, Dag3, Dag4, Dag5, Dag6, Dag7, SMP1, SMP2, Av1

4 kommentarer:

  1. Danmarks röst har räddat min sommar. Jag hoppas det här blir ett återkommande projekt.

    Jalving är initerad och påläst och hans finskinspirerade svenska är fullt begriplig även för stockholmssvenskar.

    SvaraRadera
  2. Varit lite skiftande kvalitet tycker jag, dagens program var t ex ganska märkligt, men ja. Definitivt en rejäl dos frisk luft.

    Befann mig nyligen en vecka på ett ställe där SR var på nästan konstant och jag höll på att bli skogstokig. Det kändes som om praktiskt taget varenda program handlade om hur fruktansvärt rasistisk Sverige är.

    SvaraRadera
  3. Danmarks röst är det bästa på länge, och faktiskt det första jag lyssnat på i politik-podcast-väg. Skam åt svensk media som inte klarar av någoting vettigt längre. Jag totalbojkottar dem numera.

    Det är slående att deras reaktioner hittills på Danmarks röst enbart handlar om att förlöjliga programmet. De har inget alls att tillföra i sak, vilket väl illustrerar hur sjukt kass svensk statsradio är.

    SvaraRadera
  4. I vanlig ordning bashades det dessutom redan före det hade sänts. :P

    Tycker dock det är kul att de fått med såväl Johan Hakelius som Mattias Svensson. Även icke-peststämplade debatörer har varit med.

    SvaraRadera

Kommentarsfältet modereras med varierande regelbundenhet och ett stort mått av godtycklighet. Kommentarer löper stor risk att hamna i papperskorgen om de är sossiga, hätska, foliehattiga, besserwissriga, vilseledande, överdrivet långa, trollande eller faktamässigt tveksamma.

Gå ur PKU-registret innan det är för sent!

Regeringen vill göra PKU-registret – i vilket de flesta svenskar födda 1975 eller senares DNA finns lagrat – tillgängligt för polisen. Du har fortfarande möjligheten att gå ur detta register, vilket du också bör göra:

  • För att du under en vanlig dag lämnar spår av ditt DNA över stora områden, inklusive på platser där brott senare kan begås.
  • För att din kropp och ditt DNA tillhör dig, inte staten.
  • För att din uppfattning om vad som bör vara lagligt respektive olagligt förmodligen emellanåt skiljer sig markant från statens.
  • För att du är oskyldig tills motsatsen bevisats, inte det omvända.
  • För att register alltid kommer att missbrukas.
Använd denna blankett för att skydda ditt eget DNA och denna blankett för att skydda dina barns.