2015-02-20

Värdegrundsdemokrati vid vägs ände

Som svensk skattebetalare får man stå ut med ganska mycket. Av den skatt som tas ut på svenskars arbete varje månad går stora belopp till onödiga arenor, till att göra reklam för att söka bostadsbidrag, till att finansiera generösa bidragsutbetalningar till arbetsskygga och kverulanter, till havererade biståndsprojekt i korrupta bananrepubliker, till värdelösa postmoderna utbildningar på Södertörns högskola, för att genuspedagoger skall få lön för att byta kön på bestick, till att bekosta FN-diplomaters lyxliv, et cetera.

Som om inte detta vore nog meddelade en av revolutionsromantik berusad vänster – inom vilken därtill direkt antisemitiska strömningar inte sällan frodas – nyligen att Palestinabiståndet skulle höjas. Det talades om jämställdhetskampanjer och demokratiarbete, men bakom de naiva visionerna återfinns en helt annan verklighet. Det är vid det här laget välbelagt att samma bistånd bidrar till att finansiera Hamas terrortunnlar, antisemitisk indoktrinering av barn i UNRWA:s skolor, korruptionen inom den palestinska myndigheten och sist men inte minst löneutbetalningar till terrorister.

Idag fick vi veta att pengar som de svenska politikerna har konfiskerat från arbetande svenskar har gått till att finansiera rekrytering av terrorister. Svenskar har med andra ord tvingats betala skatt för att finansiera våldtäkter, mord, slaveri, folkfördrivningar och korsfästningar av barn. Det är svårt att tänka sig ett mer effektivt sätt att undergräva legitimiteten för Skatteverkets verksamhet.

Det sjukaste i sammanhanget är att de politiker som tvingat de svenska skattebetalarna att finansiera Daeshs och Hamas terror anser sig förmer än samma skattebetalare. De har ifrågasatt den människosyn de skattebetalare de tvingat att finansiera terror håller sig med. De har anklagat samma skattebetalare för rasism, sexism och strukturellt förtryck. De har upprättat handlingsplaner och värdegrunder för att uppfostra de människor vars pengar de konfiskerat – och använt till att finansiera halshuggningar, våldtäkter och korsfästelser – till bättre människor.

Ni kan ta era kryptototalitära värdegrundsdokument, era floskulösa handlingsplaner, er åsiktskorridor, er konsensuskultur, er vädjan om öppna hjärtan, er skenheliga attityd och inte minst er infantila naivitet och stoppa upp nånstans där solen aldrig skiner. Efter att ni tvingat mig att finansiera korsfästning av barn har ni också avsagt er all rätt att predika moral för mig.
DN1, DN2, DN3, DN4, Sk1, Sk2, Sk3, NSk1, NSk2, NSk3, LT1, LT2, LT3, LT4, SvD1, SvD2, SvD3, SvD4, SvD5, Ex1, Ex2, Ex3, Ex4, Ex5, Ab1, Ab2, Ab3, Ab4, Ab5 Ab6, SR1

19 kommentarer:

  1. Det där var tamejfan det bästa jag läst i "bloggosfären" i år! Sen Jussi la ner behövs det att någon ryter ifrån ibland.

    SvaraRadera
  2. Instämmer med föregående talare!

    /cpc

    SvaraRadera
  3. Det är helt sanslöst!
    Jag retar mig redan på att jag behöver betala skatt till arenor och äventyrsbad, men när jag tänker på att jag genom mina skattepengar också har varit med om att finansiera de vedervärdigaste handlingar, såsom dödande av barn, vänder det sig i magen på mig.

    Det jag undrar är; vad ska vi göra? Jag känner mig helt maktlös.

    Hur gör vi för att inte efterlämna ett förstört samhälle till våra barn och barnbarn?

    Det går inte att skriva insändare och debattartiklar, för de publiceras inte. Skriver man till journalister om att de ska granska obehagliga sanningar om t.ex. asylbedrägerier får man inget svar, de tror antagligen att man är rasist. Hur gör man sin röst hörd? Hemma och i goda vänners sällskap oroar sig i princip alla för hur Sverige ska se i framtiden, men hur når man politikerna och kan påverka?

    SvaraRadera
  4. Det känns inte alls `häftigt` att betala skatt. Samhällskontraktet krackelerar.

    SvaraRadera
  5. Helt sanslöst!!!
    Tack för ännu en lysande kommentar! Är så oerhört imponerad av dina välskrivna texter. Så begåvat, så intelligent! You made my friday!
    Tack!

    SvaraRadera
  6. Just nu får jag allergiska utslag av SVT:s alla sk "debattprogram", medias naiva och vinklande förhållande till sanningen och fakta, politikernas förnekelsepolitik och monumentala dumhet .. samtidigt som jag önskar att de sorgliga matematikresultaten hade börjat på min tid så jag slapp ångesten över de uppenbara kostnaderna och nedskärningarna.

    http://www.skanskan.se/article/20150214/OPINION/150219645/1061/-/vi-fxe5r-det-sxe4msta-av-tvxe5-vxe4rldar&template=mobileart

    För en sak är säkert .. det är nerifrån som det kommer att sparas. På äldre, sjuka, handikappade, hemlösa och missbrukare mfl. Snart kommer det att bli åldersgränser vid cancerbehandling och operationer och de som varit dumma nog att passera 65 kommer att offras för lite piggare "nyanlända".

    Och så har regeringen mage att vända sig till "civilsamhället och begära insatser för att "bidra till ett värdigt flyktingmottagande".

    Jag är lika frustrerad och arg som du!! Helst skulle jag vilja utplåna Miljöpartiet .. roten till eländet och hindret för alla lösningar. Men kanske tänds det ett ljus hos eliten om den stackars försvunne svenske journalisten dyker upp på en IS-film på Youtube?

    En SVENSK JOURNALIST .. som är så god och förstående?!!!

    SvaraRadera
  7. Ord och inga visor! Håller med till 100%. Det är nog nu!

    SvaraRadera
  8. Redan har läkare rapporterat om att det inte längre finns resurser till att ge de bästa cancerbehandlingarna. Kan man då prata om att man lever i ett egentligt välfärdssamhälle? Nej, det tycker inte jag. Än mindre förstås en humanitär stormakt.

    Högskattesamhället bygger ju egentligen på att man betalar för att man själv och ens nära och kära ska få sjukvård, skolgång osv. samt att det ska finnas ett rättsväsende, försvar osv. för att man ska ha även den tryggheten. Det är inte välgörenhet utan en försäkring. Jag kanske uttrycker mig klumpigt, men jag betalar den höga skatten för att jag själv och mina anhöriga ska få t.ex. en dyr hjärtoperation som vi inte själva hade kunnat skaka fram pengar till på kort sikt. Sedan skänker jag också till organisationer som hjälper dem i utlandet, t.ex. Läkare utan gränser, men inte lika mycket som skatten förstås. Är jag en egoist för det? Nej, bara mänsklig. Det är väl självklart egentligen att politikerna inte får konfiskera en befolknings pengar för att skänka bort till andra?

    Jag vet ingen som hellre ser att man själv får en sämre cancerbehandling för att ge bättre behandling till någon annan. Möjligen om det gäller ens barn, då står man nog tillbaka.

    Det kanske har blivit så konstigt, ingen skillnad på främlingar och nära anhöriga, i alla fall i retoriken (så att det blir fult att oroa sig mer för att ens gamla pappa inte ska få intensivvård om han får en hjärtattack än om någon helt okänd får det) för att Sverige har anammat statsindividualismen? Alla människor är utbytbara. En dagisfröken är lika värdefull som mamma eller pappa och så vidare.

    Förlåt om jag låter kall och hjärtlös. Jag vill inte skära ner på livräddande vård och annat i det fantastiska samhällsbygge vi har idag. Jag vill att allt detta ska finnas även för mina barn och barnbarn. Om någon vill få det till att jag är kall och cynisk så får jag bara säga att det inte stämmer. Alla är sig själva närmast. Och vad tjänar man egentligen på att göra så att alla får det sämre? Då kan vi väl till slut inte hjälpa någon, inte ens dem som verkligen är riktiga asylsökande?

    SvaraRadera
  9. Väl skrivet. Håller med varje bokstav.

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig urladdning!
    Man kan verkligen ifrågasätta vilken legitimitet en stat har som premierar andra länders medborgare framför sina egna. Att vara medborgare i Sverige idag är lite som att vara kund i ett försäkringsbolag som bara betalar ut ersättningar till människor som inte är kunder. Tyvärr är det så att livbåten sjunker om alla ska räddas.

    SvaraRadera
  11. Underbart, precis som dom kan tänka själva känner!!

    SvaraRadera
  12. Det är väl inget nytt?
    Vi har ju lagt hundra miljarder på att skicka trupper till Afghanistan för att underhålla den islamistiska regimen och NATO:folkmord där.
    Vi skickade flygvapnet för att hjälpa Saudiarabien och islamistiska rasister att utrota den svarta befolkningen i Libyen och sedan upprätta teokrati.
    Vi lade väl hundra miljarder på att rensa kosovo på kristna också.

    Så det är bara det gamla vanliga.

    SvaraRadera
  13. Högskattesamhället har alltid varit baserat på stöld och misstro.

    Man väljer tvångsbeskattning i stället för frivillig välgörenhet eftersom man inte litar på att ens medmänniskor har någon altruism, och man är villig att ge bort halva sin månadslön eftersom man väntar sig att få ut mer tillbaka genom stöld från de rika.

    Det är frustrerande hur skattepengar missbrukas för att bekosta folkmord men det hade aldrig kunnat ske om staten inte hade tillåtas få så stora summor att röra sig med.

    SvaraRadera
  14. Känslan att Sverige blivit ett vuxendagis har förstärkts sedan valet.

    SvaraRadera
  15. I vår regeringsform har vi tillerkänts en grundlagsskyddad åsiktsfrihet och likaså en grundlagsskyddad yttrandefrihet. Detta försöker olika proffstyckare, lokalpolitiker och offentliga tjänstemän kringgå genom att införa något som de kallar värdegrund och som de sedan försöker tvinga folk att rätta sig efter. Det kan naturligtvis vara tillåtet att beskriva hur man skall agera i tjänsten och då kan en värdegrund vara bra det blir ungefär som en policy. Men att begränsa folks rätt till fri åsiktsbildning och yttrandefrihet när de inte är i tjänst är så nära en diktaturstat vi kan komma utan att diktaturen införs. Det behövs krafttag för att begränsa värdegrundsfacismen, men vem vågar starta en sådan opinion?

    SvaraRadera

Kommentarsfältet modereras med varierande regelbundenhet och ett stort mått av godtycklighet. Kommentarer löper stor risk att hamna i papperskorgen om de är sossiga, hätska, foliehattiga, besserwissriga, vilseledande, överdrivet långa, trollande eller faktamässigt tveksamma.

Gå ur PKU-registret innan det är för sent!

Regeringen vill göra PKU-registret – i vilket de flesta svenskar födda 1975 eller senares DNA finns lagrat – tillgängligt för polisen. Du har fortfarande möjligheten att gå ur detta register, vilket du också bör göra:

  • För att du under en vanlig dag lämnar spår av ditt DNA över stora områden, inklusive på platser där brott senare kan begås.
  • För att din kropp och ditt DNA tillhör dig, inte staten.
  • För att din uppfattning om vad som bör vara lagligt respektive olagligt förmodligen emellanåt skiljer sig markant från statens.
  • För att du är oskyldig tills motsatsen bevisats, inte det omvända.
  • För att register alltid kommer att missbrukas.
Använd denna blankett för att skydda ditt eget DNA och denna blankett för att skydda dina barns.